RUDOLFOVANJE 2021

V soboto, 12. junija 2021, je Pohodniško društvo Novo mesto izvedlo 6. Rudolfovanje z mednarodno udeležbo. Rudolfovanje je pohodniška, kolesarska in kulturna prireditev, katera izvedba pa je bila letos prilagojena trenutnim ukrepom za preprečevanje epidemije nalezljive bolezni Covid-19. Prireditev je bila prvič izvedena leta 2015, ko je Novo mesto praznovalo 650 letnico ustanovitve Rudolswertha (takratno poimenovanje Novega mesta). Rudolfovanje poteka po krožni Rudolfovi poti, skupne dolžine 40 km, katere trasa nas popelje po meji pomerija Rudolswertha, kakor ga je določil Rudolf IV. Habsburški z ustanovno listino leta 1365.

Markacisti Pohodniškega društva Novo mesto t.i. Rudolfovo pot skrbno urejajo in označujejo z zeleno-belimi markacijami in smernimi tablami.

Celotno traso Rudolfove poti je v soboto, v toplem in sončnem vremenu, prehodilo skupaj 15 planincev. Start poti je bil letos ob 6. uri v Prečni, nadaljevali so mimo razvalin gradu Luknja ter v nadaljevanju skozi naselja Suhor, Kuzarjev Kal, Hudo, mimo Žagarjevega mlina, na Daljni vrh in naprej do pokritega vkopa pri Karteljevem. Pot se je nadaljevala z  vzponom na najvišjo točko pohoda – Golušnik (510m), naprej pa po grebenu, ki se spusti proti Staremu gradu in nato v Šentpeter, kjer se po lesenem mostu prečka reko Krko. Ob desnem bregu reke Krke so planinci prehodili pot do Ragovskega mostu in Glavnega trga, kjer so se srečali s štirimi planinci, ki so tu začenjali svojo pot pohoda za najmlajše in najstarejše (preostalih 8 km). Po levem bregu reke Krke so skupaj prehodili pot in se zelo zadovoljni in polni lepih vtisov s poti vrnili na startno točko v Prečni ob 16 uri.

Na celotno traso Rudolfove poti se je ob 11. uri tega dne odpravilo tudi 12 kolesarjev. Manjše preglavice jim je povzročalo blato na nekaterih razmočenih delih poti.

Osrednji, 14 kilometrski pohod, se je pričel ob 10.00 uri in je potekal od pokritega vkopa pri Karteljevem, mimo Žagarjevega mlina v Bezgavcu, do Prečne. Udeležilo se ga je 26 pohodnikov. Prehodili so pretežno gozdni, razgiban in razgleden del Rudolfove poti. Družbo na poti je delal prijazen kuža. Na poti so se srečali tudi s kolesarji.

Tradicionalnega kulturnega programa žal letos ni bilo možno izvesti. Po povratku s poti je sledila kratka pogostitev pri OŠ Prečna ob klepetu, izmenjavi vtisov s poti ter načrtih za bodoče Rudolfovanje.

Pohodniško društvo se zahvaljuje markacistom, vodnikom ter vsem, ki so kakorkoli pomagali izvesti Rudolfovanje 2021. Posebna zahvala Mestni občini Novo mesto za finančno pomoč.

Zapisala. Klavdija Dolinar

Fotografije. Klavdija Dolinar in Fredi Bančov

GOLICA (1835m) - Sobota, 22. maj 2021

NA GOLICI MED NARCISAMI

Mladinski odsek Pohodniškega društva je v soboto, 22. maja 2021, organiziral turo na Golico.

Med tednom sta se menjavala dež in sonce. Vremenska napoved je tudi za soboto napovedovala deževna obdobja. Želja po turi na Golico, med narcise, je bila močnejša od bojazni pred dežjem. Po letu in pol smo se končno spet peljali z avtobusom. Vsi smo upoštevali varnostne ukrepe za zaščito pred Covidom 19.

Vožnja do Javorniškega Rovta je bila prijetna. Po izstopu smo se hitro pripravili na hojo, pomalicali in si privoščili dišečo kavico. Vodnik Tine nas je najprej pospremil do dveh bajerjev,  za katerima se razprostira prostran travnik, pobeljen s cvetočimi narcisami. Obnemeli smo in očarani strmeli v ponujeno lepoto. Po markirani poti smo se počasi vzpenjali in opazovali cvetoče travnike. Skupina 18 je pohitela s Tinetom in Brankom proti vrhu Golice. Ostalih 6, ki smo si izbrali za cilj kočo na Golici, pa je nadaljevalo s Tonetom in Majdo. Med hojo smo klepetali in predvsem občudovali prelepo naravo. Na sedlu Suha nas je pričakal močan veter, ki nas je močno prepihal in spremljal vse do koče. Še močneje pa je prepihal vse, ki so šli na vrh. Na žalost je veter pripihal tudi dežne oblake in meglo, s katero je zakril razgled z vrha. Pri koči smo se vsi spet zbrali, se okrepčali, odpočili, si vtisnili žig v planinski dnevnik in se vpisali v vpisno knjigo. Vsi smo žareli od zadovoljstva, še posebno pa mladi planinci in tisti, ki so bili prvič na vrhu Golice. Poslovili smo se od prijaznih oskrbnikov koče in od maloštevilnih planincev ter krenili v dolino. V dolgi koloni smo previdno stopali po drsečih, mokrih tleh. Večkrat smo postali, opazovali narcise, avrikeljne, planinske zvončke, žafrane, viharnike,,,. Ozirali smo se tudi v nebo, v upanju, da ne bomo preveč mokri. Deležni smo bili le nekaj kapelj. Ogledali smo si tudi čudovit slap in vhod v rudniški rov. Na Planini pod Golico nas je pričakal šofer Tone, ki je šel sam do koče na Golici in, nas presenetil. Odpeljal nas je v Žirovnico, do lovskega doma, kjer smo si ogledali manjši živalski vrt. Največ zanimanja je bil deležen medved, ki je bil zelo živahen in je uprizarjal presenetljive vragolije. Privoščili smo si še kavico ali kaj drugega, poklepetali, obujali prijetne vtise. Prijetno utrujeni smo se posedli v avtobus in se odpeljali nazaj, v Novo mesto.

V hribih je tako lepo, da bomo kmalu spet kam šli. Pridružite se nam.

Zapisala Majda Markovič, fotografije Fredi Bančov in Tine Luzar

POPOLDANSKI POHOD NA DOBRAVO - 20. 5. 2021

Mladinski odsek Pohodniškega društva je 20. maja 2021, na 4. svetovni dan čebel, organiziral pohod na Dobravo. V oblačnem popoldnevu se nas je 11 zbralo na Kamencah. Dobro razpoloženi smo krenili skozi vas, nadaljevali po kolovozu med njivami in zavili v gozd. Kmalu smo prišli do luže, v kateri je bilo veliko paglavcev. Zanimivo jih je bilo opazovati. Po vzponu skozi gozd smo prišli na cesto, od koder se nam je odprl razgled na Novo mesto, ki nas je navdušil. Postanek smo naredili pred čebelnjakom, opazovali čebele in izmenjali vedenja o njih. Sledil je le še kratek vzpon in že smo bili na vrhu Dobrave, na skrbno urejeni zelenici pod Gostilno nad mestom. Otroci so takoj splezali na vrtiljak in se razigrano igrali. Odrasli smo poklepetali in skrbno čuvali otroke. Kot se za ta dan spodobi, smo se vsi posladkali z medom, ki ga je prinesla vodnica Majda. Pred odhodom smo še opazovali in prepoznavali videne vrhove, vasi, stavbe,,, Ob povratku nam je očka Uroš pokazal vsem nepoznano pot skozi gozd, ki nas je hitro pripeljala do vasi Brinje. Pohiteli smo skozi gozdiček do luže s paglavci in naprej po že poznani poti na izhodišče.

Na pohodu nam je bilo lepo, ker smo se družili, učili, razgibali, smejali,,, v čudoviti naravi.

Zapisala in fotografirala: Majda Markovič

Poročilo zbor članov 2021 Podstenice

V soboto 15. maja 2021 smo članice in člani Pohodniškega društva Novo mesto izvedli 9. redni letni zbor članov v objemu gozdov Kočevskega Roga, na vrtu Čebelarskega doma v Podstenicah.

Pred zborom članov so se nekateri udeleženci povzpeli do vrha Roga z začetkom pohoda ob 10.00 uri. Po povratku pohodnikov s pohoda so sledile priprave na zbor in postrežba okrepčila udeležencem zbora ob njihovi dobrodošlici. Na zboru je bilo prisotnih 38 članov. Po otvoritvenem pozdravu predsednika, izvolitvi delovnega predsedstva, verifikacijske komisije, overovatelja in zapisnikarja so sledila poročila o delu društva v letu 2020. Z veseljem smo prisluhnili tudi planom za bodoče delo društva v letu 2021. Poročila in plani so bili potrjeni. Zbor se je nadaljeval z razrešitvijo starega vodstva. Ob tej točki se je v znak zahvale za zasluge pri vodenju društva obdarilo dosedanjega predsednika Antona Markoviča.

Po predstavitvi kandidatov je bil za novega predsednika društva izvoljen Fredi Bančov. Zbor članov je izvolil tudi Upravni odbor: dva podpredsednika – Martin Luzar in Robert Bozovičar, tajnik – Dragana Duvnjak, blagajnik – Anton Markovič, dva dodatna člana upravnega odbora (A. Markovič, P. Golob), člane častnega razsodišča – Djorjde Vučković, Irena Pucelj, Pavel Golob in člane nadzornega odbora – Silvo Fir, Jožica Jerman, Marija Jeršin. Zbor članov se je informiral o načelnikih odsekov. Zaradi izjemnih zaslug pri razvoju društva je zbor članov dodelil Antonu Markoviču naziv častni predsednik društva.

Ponosni, da smo kot prvo društvo v letu 2021 uspešno izvedli zbor članov v idiličnem okolju in ob lepem vremenu, smo skladno z ukrepi nadaljevali naše prijetno druženje in klepet ob manjši pogostitvi, ki smo jo pripravili člani.

Zahvala vsem, ki so kakorkoli pomagali pri izvedbi zbora. Posebna zahvala Čebelarskemu domu za nudenje prostora.

Planinski pozdrav

Zapisala: Klavdija Dolinar

Fotografije: Klavdija Dolinar

KREMPA-KROKAR - 22.4.2021

V soboto zjutraj smo se zgodaj zbudili in z avtom smo se odpeljali v Kočevje. Na začetku poti smo se razdelili na 3 skupine. Razšli so se na sedlu med Krempo in Krokarjem. Naša skupina je šla najprej na najvišji vrh Krokar, drugi dve skupini pa sta šli na Krempo. Na vrhu smo imeli malico. Potem smo mi šli na Krempo drugi dve skupini pa na Krokarja. Na poti do avtov smo se počakali na sedlu. Potem smo se z avti odpeljali do Reškega jezera. Tam smo spet malicali in počeli različne dejavnosti (oponašali orla, gledali z daljnogledom...).  Naša zadnja točka pa so bile Željnske jame. Jame so bile zeli zanimive saj so v njih bile še manjše jame, ki so bile tako ozke da si se moral skloniti da si prišel do njih. Željnske jame pa so bile naša zadnja točka, po utrujajočem dnevu smo šli domov.