POROČILO O TABORU POKLJUKA 2013

Planinski tabor za družine je potekalod 7. 7. do 11. 7. 2013 na Pokljuki. Nastanjeni smo bili v vojašnici na Rudnem polju, kjer smo imeli celotno oskrbo (poln penzion). Tabora so se udeležil 4 osnovnošolci, 1 študentka in 10 odraslih planincev.

V nedeljo, 7. 7. 2013, smo se zbrali ob 8. uri pri Tuš-u, razporedili smo se v avtomobile in se odpeljali do Žirovnice, kjer smo imeli postanek za okrepčilo in kavo. V koloni smo se odpeljali do parkirišča pri akumulacijskemjezeru. Pripravili smo se za prvo turo in počasi začeli z vzponom. Hitro se je pokazalo, da smo kondicijsko zelo nehomogena skupina. Počasi in z vmesnimi postanki smo se skupaj povzpeli do Valvazorjeve koče pod Stolom. Med počitkom nas je nevihta prepodila v kočo in nam vzela potreben čas za planirano pot na Ajdno. Sestopili smo v dolino, do avtomobilov. Odpeljali smo se do lovskega doma in si ogledali 2 medveda v kletki, kar je bilo najbolj zanimivo za osnovnošolce. Odpeljali smo se na Rudno polje, do vojašnice, kjer smo bili nastanjeni. Znesli smo prtljago v sobo, postlali postelje, si ogledali prostore, ki so nam bili na razpolago, ponovili pravila hišnega reda in šli skupaj na večerjo. Po večerji smo šli na sprehod po okolici, mlajši pa so se še poigrali na igralih in z žogo. Zvečer smo imeli spoznavni, družabni večer. Dogovorili smo se za potek dejavnosti za naslednji dan. Dnevni red smo imeli na oglasni deski. Prijetno utrujeni smo šli spat ob 10. uri.

V ponedeljek, 8. 7. 2013, smo se vsi pravočasno pripravili za turo na Jezerca in Studorski preval. Skupaj smo šli do Jezerc. Najmlajšima udeležencema je pred ciljem začelo primanjkovati volje, a sta uspešno prišla na cilj. Ostalo jima je veliko energije za igro na zaplati snega in v potočku, ki je tekel izpod snega. Hitrejši planinci so nadaljevali na Studorski preval. Zaradi bližajoče nevihte so opustili vzpon na Ablanco. Počasnejša skupina se je vračala čez planino Konjščico, ostali pa so se vrnili po isti poti. Po kosilu smo imeli prosto popoldne, ki smo ga prijetno preživeli v manjših skupinah. Okolica vojašnice je zelo lepo urejena in zelo prijetno se je bilo igrati na igralih, posedati po klopcah, brati, risati, izpolnjevati planinske dnevnike… Sledil je zelo prijeten večer z igrami. Sodelovali smo vsi in se ob tem zelo nasmejali. Naredili smo dnevni red za naslednji dan in ga izobesili na oglasni deski.

V torek, 9. 7. 2013, smo ob 8. uri krenili na pot proti Viševniku. Sprva smo hodili skupaj, potem pa so hitrejši šli naprej. Na vrhu smo bili vsi skupaj in se veselili doseženega vzpona na dvatisočak. Posebnih čestitk so bili deležni vsi tisti, ki so bili prvič na dvatisočaku, ti so bili 4. Po razgledu in fotografiranju smo sestopili z vrha, ker se je bližala nevihta. Zasluženo malico smo si privoščili na sedlu. Verjemite, prav vsem so teknile dobrote, ki smo jih prinesli v nahrbtnikih in si jih delili. Med spustom smo občudovali planinske cvetlicein si skušali zapomniti njihova imena. Uživali smo tudi v razgledu in opazovanju krav na paši.Po kosilu smo šli vsi počivat in nato smo imeli športno, družabno popoldne. Skupina kondicijsko bolje pripravljenih planincev je šla na Uskovnico. Pred večerjo smo se nekateri pridružili planincem iz Kobarida, ki so streljali z lokom pod vodstvom uspešnega lokostrelca. Po večerji smo imeli analizo ture in dneva ter igre. Vsem, ki so bili prvič nad 2000 metri, smo še enkrat čestitali in jim podelili društvene znake. Nato smo si ogledali film Sfinga. Film je bil vsem všeč in je bil tema za kasnejše pogovore. K ogledu filma smo povabili planince iz Kobarida, ki so bili tudi na taboru.

V sredo, 10. 7. 2012, smo imeli lažjo turo na planino Zajavorniki. Ker je ponoči deževalo, smo se izogibali blatnim kotanjam. Planina nam je bila vsem zelo všeč. Lepe, zanimive, a na žalost nekatere že razpadajoče pastirske bajte so pritegnile našo pozornost in razmišljanje o starih časih. Prijazen pastir nam je razkazal in razložil, kako molze, dela skuto, sir. Skoraj vsi smo poizkusili kislo mleko, ki nam je teknilo. V vojašnico smo se vrnili po daljši gozdni cesti. Začutili smo mogočnost pokljuških smrekovih gozdov.

Po kosilu smo se odpeljali na Bled na kopanje v jezeru. Na žalost nas je močna nevihta kmalu prepodila. Odpeljali smo se še v Ribno na krem šnite. Med sladkanjem smo opazovali nevihto in prijetno klepetali. Po večerji smo imeli družaben večer z igrami in pripravo dnevnega reda za naslednji dan. Zaradi napovedanih padavin in obvezne selitve v kočo na Uskovnici (vojašnica je bila naslednji dan zasedena zaradi srečanja vojaških veteranov) smo se odločili, da se po turi na Debelo peč odpeljemo domov in tako zaključimo tabor 1 dan prej kot je bilo načrtovano.

V četrtek, 11. 7. 2013, smo zjutraj zelo pohiteli s praznjenjem sobe in pripravo na zadnjo turo. Do zajtrka, ob 7.30 smo imeli vse spakirano v avtomobilih in skrbno pospravljeno sobo. Takoj po zajtrku smo se odpeljali do parkirišča pri spomeniku, od koder se začne tura na Lipanco. Hitrejši udeleženci so pohiteli naprej do koče. Pri koči smo se, zaradi bližajočih se padavin, odločili, da mlajši z vodnikom ostanejo pri koči, ostali pa pohitimo na Debelo peč. Uspelo nam je. Na vrhu je bilo lepo, zmagoslavno. Razgled so zastirali oblaki, ki so se hitro premikali. Seveda smo žigosali naše dnevnike, se fotografirali in pohiteli na Lipanco. Kavke, ki nas vedno pričakajo na vrhu, so se tokrat že umaknile v zavetje pred nevihto. Na Lipanci smo si vzeli čas za zasluženo malico. Z zanimanjem smo se poslušali, kaj je kdo doživel, videl pri koči ali pa na Debeli peči. Poslovili smo se od prijaznega oskrbnika in se podali na pot v dolino k avtomobilom. Sredi poti nas je začela loviti nevihta. Pohiteli smo in v zavetju mogočnih smrek prišli suhi na cilj. Odpeljali smo se na Zatrnik, kjer smo ob pijači in sladoledu analizirali turo na Debelo peč in celoten tabor. Ugotovili smo, da nam je bilo skupaj zelo prijetno, da smo veliko lepega doživeli, videli, se naučili. Zaključili smo z odločitvijo, da gremo tudi naslednje leto na tabor.